Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzájemné ovlivňování angličtiny a druhého cizího jazyka a jejich vliv na jazykovou úroveň studentů na českých středních školách
Humhalová, Tereza ; Mikuláš, Martin (vedoucí práce) ; Dvořák, Bohuslav (oponent)
Má diplomová práce se zabývá možnými dopady jazykového transferu mezi osvojenými jazyky Českého gymnazijního studenta, jmenovitě mezi jeho Anglickým jazykem a Německým či Francouzským jazykem, na jeho výkonnost v těchto jazycích. Diplomová práce byla napsána na pozadí Českého Vzdělávacího Systému. Systém Kurikulárních Dokumentů a s ním spojené dokumenty které předurčují studentův jazykový vývoj jsou představeny, přičemž jsou zdůrazněny jejich nejdůležitější důsledky pro vývoj studentova prvního a druhého cizího jazyka. Cizí jazyky, kterými se tato práce zejména zabývá, jmenovitě Anglický, Francouzský a Německý jazyk, jsou analyzovány z diachronického, synchronního a typologického hlediska, abych poukázala na jejich hlavní principy, podobnosti a rozdíly mezi nimi, které mohou být možným zdrojem jazykového transferu. Dále jsou představeny kognitivní procesy ovlivňující vývoj cizího a druhého cizího jazyka v kontextu Českého Vzdělávacího Systému a relevantní teorie, včetně proměnných, které určují do jisté míry vývoj těchto jazyků a mohou mít dopad na možné případy jazykového transferu. Hypotézy a výzkumné otázky plynoucí z teoretického výzkumu, na již míním najít odpovědi pomocí kvantitativně-kvalitativního výzkumu, jsou poté předloženy. Výzkum provedu na dvou gymnáziích, kde budu testovat studenty...
Užívání chytrých drog studenty vysokých škol
Schoberová, Tereza ; Nekola, Martin (vedoucí práce) ; Bryndová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce se věnuje užívání chytrých drog studenty vysokých škol. Tento fenomén je ve společnosti stále populárnějším, avšak v České republice nebyl doposud řádně zkoumán a debatován. Cílem práce je popsat zkušenosti s užíváním chytrých drog u vybraných studentů vysokých škol v České republice a porozumět jejich motivacím k užívání. První část práce, teoretická, popisuje, co jsou chytré drogy, jaká je jejich prevalence a jak lze na užívání nahlížet skrze morální hlediska a sociální chování. V teoretické části je taktéž diskutováno, jak lze na užívání nahlížet jako na sociální problém, či naopak řešení sociálních problémů. Ve druhé části práce, metodologické, jsou představeny cíle práce, výzkumné otázky, zvolené metody výzkumu a etické aspekty výzkumu. Poslední část práce, analytická, se věnuje analýze získaných dat. Data byla získána prostřednictvím kvalitativního výzkumu provedeného formou polostrukturovaných rozhovorů s devíti studenty českých vysokých škol a analyzována pomocí otevřeného, axiálního a selektivního kódování. Z analýzy rozhovorů vyplývá, že akademické prostředí na studenty vytváří tlak, kterému se studenti snaží ustát pomocí chytré drogy. Hlavními motivacemi je pro ně především pomoc se soustředěním, výkonem a zvýšením energie a sebevědomí. Mezi příležitosti, kdy studenti...
Rozdíly mezi začínajícími a zkušenými pedagogy tělesné výchovy v přípravě na hodinu a motivování žáků na 2. stupni základních škol a nižších ročnících víceletých gymnázií
Mejzr, Patrik ; Flemr, Libor (vedoucí práce) ; Jansa, Petr (oponent)
Název: Rozdíly mezi začínajícími a zkušenými pedagogy tělesné výchovy v přípravě na hodinu a motivování žáků na 2. stupni základních škol a nižších ročnících víceletých gymnázií. Cíle: Primárním cílem diplomové práce je porovnat a popsat rozdíly mezi začínajícími a zkušenými pedagogy tělesné výchovy na území České republiky v oblasti přípravy na hodinu a motivování žáků. Zajímalo nás, zda u učitelů existují výrazné rozdíly nebo naopak podobnosti mezi vybranými koncepty. Metody: Data v praktické části práce byla získána pomocí metody empirického kvantitativního výzkumu formou dotazníku vlastní konstrukce, kterého se zúčastnili učitelé tělesné výchovy, kteří vyučují na druhém stupni základních škol a nižších ročnících víceletých gymnázií v České republice. Podmínkou pro vyplnění byla délka pedagogické praxe pod 5 let nebo nad 20 let. Z každého kraje bylo náhodně osloveno 25 % základních škol a 25 % víceletých gymnázií. Celkem bylo osloveno 772 škol, ze kterých jsme získali odpovědi od 271 respondentů. Získaná data byla zpracována a vyhodnocena v programu MS Excel. Výsledky: Skupina zkušených učitelů odpovídala na otázky převážně jednotně, v porovnání se skupinou začínajících učitelů. V mnoha případech se názory obou skupin pedagogů shodují, rozdíly nejsou příliš výrazné. Zejména zkušení učitelé tráví...
Zásady zdravého životního stylu a jejich uplatnění v pedagogické praxi
Prknová, Monika ; Čevela, Rostislav (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce "Zásady zdravého životního stylu a jejich uplatnění v pedagogické praxi" zahrnuje teoretické základy zdravého životního stylu dnešní středoškolské mládeže a jejich uplatňování v životě. Autorka porovnává rozdíly ve zdravém životním stylu středoškoláků, jak jej pojímají odborníci a srovnává je s výsledky dotazníkového šetření žáků a jejich rodičů ve školním roce 2015/2016 na SŠ-COPTH Poděbradská 12, Praha 9, v oborech chemik operátor a automechanik Závěry, ke kterým autorka dospěla, ukazují nakolik dnešní středoškolská mládež ať už maturitních, či učňovských oborů uplatňuje zdravý životní styl a úroveň její motivace starat se o své zdraví. Zpracování daného tématu vedlo autorku k zamyšlení, jak i nadále působit na mládež při jejím vedení k dodržování zásad zdravého životního stylu. KLÍČOVÁ SLOVA: zdraví, zdravý životní styl, motivace žáků, výchova ke zdraví, potravinářská aditiva
Nábor v neziskové studentské organizaci
Steklá, Veronika ; Stříteský, Marek (vedoucí práce) ; Wolf, Marek (oponent)
Hlavním cílem práce je na základě výzkumu vytvořit návrh zlepšení náborové kampaně pro AIESEC Praha. Práce je rozdělena do dvou částí, a to teoretické a praktické. Teoretická část vymezuje potřebné odborné termíny. V úvodu praktické části je vysvětlena podstata a struktura organizace AIESEC, jak z mezinárodního hlediska, tak z pohledu ČR. Dále následuje vyhodnocení dotazníkového šetření, které se skládá ze tří dotazníků. Vyhodnocení je rozděleno na 6 jednotlivých podkapitol. Výsledky šetření jsou doplněny výčtem možné konkurence ze strany ostatních studentských organizací. Následuje zhodnocení postavení AIESEC na trhu studentských organizací z pohledu silných a slabých stránek, možných příležitostí a hrozeb. V závěru je shrnut a uveden návrh dalších vylepšení náborového procesu.
Acidobazické děje - prezentace v programu Powerpoint pro střední školy
Velgová, Denisa ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce) ; Urbanová, Klára (oponent)
a klíčová slova Acidobazické děje Prezentace v programu PowerPoint pro střední školy Abstrakt: V současné době se neustále zvyšují požadavky na kvalitu výuky přírodovědných předmětů na středních školách. Hodinová dotace je však relativně omezená. Použití prezentací je jednou z cest jak zefektivnit vyučovací proces a plně využít možností aktivizačních a motivačních metod výuky. Cílem této diplomové práce je vytvořit soubor prezentací zpracovaných v programu MS PowerPoint, které jsou zaměřeny na část obecné chemie, konkrétně téma Acidobazické děje v rozsahu učiva čtyřletého gymnázia, resp. vyššího stupně gymnázia víceletého. Prezentace jsou vytvořeny tak, aby byly využitelné v procesu reálné výuky chemie na středních školách. Učivo je rozděleno do pěti kapitol, jedna kapitola odpovídá jedné prezentaci. Každá prezentace je opatřena průvodním textem ve snaze usnadnit orientaci případnému uživateli. Elektronická verze prezentací je přiložena k práci. Klíčová slova: středoškolské učivo chemie, obecná chemie, acidobazické děje, aktivizace žáků, PowerPointová prezentace

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.